من از اول راهنمایی سوار تاکسی می شدم. روزی به طور متوسط دو کورس. با یه حساب سر انگشتی حدودا اگه 250 روز در سال سوار تاکسی بشم میشه 500 بار. بیشتر از ده ساله که روال همینه و میشه تقریبا 5000 بار! خب سوار همه جور ماشین شدم و راننده هاشون هم همه جوره بودن. بعضی ها کلا کارشون غر زدن بوده ، بعضی ها ساکت بودن، بعضی ها خالی بندی میکردن، بعضی هاشون حرف سیاسی میزدن! حالا این ها باز دو دسته تقسیم میشن. دسته اول که 99 درصدشون هم همینن اینجوری هستن که معمولا کرایه رو رو به بالا گرد میکنن و میگیرن مثلا 800 تومن رو 1000 میگیرن، 1200 رو 1500 میگیرن و اگه هم واقعا مثلا 2000 تومان باشه همون 2000 تومان میگیرن! ولی یه دسته خیلی نادر هم هستن که خیلی براشون مهمه دقیق بگیرن و همیشه سعی میکنن پول خورد داشته باشن تا به کسی بدهکار نشن. حتی اگه نداشته باشن کمتر هم میگیرن. مثلا 700 تومن رو 500 تومن میگیرن! حالا طبق تجربه ای که من تو این 5000 بار که سوار شدم داشتم این دسته نادر از آدم ها اینجوری هستن که هیچوقت ماشینشون خالی از مسافر نمیشه!! یعنی مثلا اگه یه مسافر میگه آقا ممنون من همین جا پیاده میشم، دقیقا یه مسافر دیگه اونجا منتظر تاکسی هست و سوار میشه! کما اینکه اون آدمایی که زیاد میگیرن احتمالا بعدا تصادف میکنن و همه پول هایی که به نا حق گرفتن رو از دست میدن.

خلاصه اینکه میخواستم بگم خدا اون بالا جای حق نشسته و حواسش به همه چی هست!


پ.ن: اون آدم بی شرفی که حج واجب هم رفته ولی با دروغ هاش میخواد حق یه بنده خدا رو ضایع کنه نمیدونه خدا جای حق نشسته؟!

پ.ن2: آخه مال دنیا مگه چقد برات میمونه؟! یه پات لب گور ولی داری اینجوری برای مال دنیا دست به هر گناهی میزنی؟!

پ.ن3: من از نفرین بدم میاد. کلن هم تا الان کسی رو نفرین نکردم یا اگه کردم بعدا فورا بخشیدمش. چون میدونم لازم به نفرین کردن نیست! به خاطر اینکه هرکسی هر گناهی کنه و هر حقی رو ضایع کنه نتیجه طبیعی عملش به خودش بر میگرده و نیازی نیست که نفرین بشه! اصلا برعکس. روایت داریم که هر کسی حقی از شما ضایع کرد یه حق به گردن شما داره و اون هم اینه که باید براش دعا کنین که به کار اشتباهش پی ببره و خودش رو اصلاح کنه...

پ.ن4: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ