واقعا به نظر من چیزی مسخره تر از مهریه وجود نداره! اونم این مهریه های امروزی که حداقلشون ۱۰۰ تا سکه هست. به هرجای قرآن و احادیث که رجوع میکنی میبینی مهریه نقدیه و موقع عقد باید پرداخت بشه و این مسخره بازی های امروزی هیچ منبع معتبری نداره! میگن مهریه «نشان دهنده‌ی صداقت مرد به زن» است. واقعا من هیچ‌وقت حاضر نیستم صداقتم رو به کسی با پول دادن بهش نشون بدم! حس می‌کنم در صدر اسلام که مهریه رو ایجاد کردن اینجوری بوده که دخترهاشون هیچ حرمتی نداشتن و مثل کالا بین مردها جابه‌جا می‌شدن و پیامبر هم برای اینکه به حقوق زن‌ها ارزش ببخشه مهریه رو مطرح کرده. ولی واقعا تو جامعه امروزی این سنت معنی داره؟!

یه متنی رو از حسن آقامیری میارم که واقعا به نظر من پشت همه حرفاش فکر و منطق هست:

 «ازدواج در اسلام چیزی جز صداقت و رفاقت درازمدت مشروع میان زن و شوهر نیست و مهریه در واقع هدیه و صداق شوهر در برابر زن است که نقدی در نظر گرفته می­شود و مرد باید به محض عقد توانایی پرداخت آن را داشته باشد همچنانکه در صدر اسلام به هنگام عقد مهریه زن ادا می شد.
حجه الاسلام و المسلمین سید حاج حسن آقامیری با انتقاد از شیوه­های نادرست تعیین مهریه به عنوان "کلاس" و پشتوانه "زن" در جامعه کنونی گفت: زن در ازدواج خود از شوهرش می­خواهد که صداقت داشته باشد اما در مورد همین مهریه اش بزرگترین دروغ را می­ پذیرد در واقع در اسلام با مهریه به زن حرمت داده شده و به مرد فرصتی اعطا گردیده تا صداقت خود را اثبات کند.»

 

انگار مهریه شده چماق تو سر مرد! میگن مرد باید یا مهریه بده یا حق طلاق! مهریه که کلا از نظر من از بیخ اشتباه برداشت شده تو جامعه. ولی راجع به حق طلاق. به نظر من حق طلاق رو میشه به دختری که عاقل هست داد. ولی من خودم به کرات دیدم که طرفم صبح عاشق ترین بوده نسبت به من ولی بعد از یه اتفاق کوچولو متنفر ترین شده از من. خب وقتی انقدر واکنش‌های یه دختر در برابر اتفاق‌ها شدیده و یا به واسطه‌ی بالاپایین شدن هورمون‌های بدنش ممکنه انقدر تغییر عقیده بده و یهو تصمیم بگیره که بره طلاق بگیره، من چجوری اعتماد کنم و بودن یا نبودن زندگی مشترک رو دستش بسپارم؟! خب هر بار که بحثی شد یا ناراحتی ای پیش اومد رفت کل چت‌ها و عکس‌های مشترکمون رو پاک کرد. ولی من هنوز اولین عکس مشترکی که با هم گرفتیم رو دارم. خب چجوری میشه به این آدم که انقدر تصمیم‌هاش ناپایدار و موقتیه حقی داد که زندگی ای که براش این‌همه زحمت کشیده شده رو بره و به راحتی تمومش کنه؟!

 

پ.ن: هیچ وقت عکس‌هاتون رو توی چت تلگرامتون با طرف نگه ندارین! چون بعد از اضافه شدن اون قابلیت که میشه چت‌های طرف مقابل رو هم از چتش پاک کرد، طرف میتونه بزنه همه‌شون رو برای تو هم پاک کنه. من از این فیچر تلگرام زخم خوردم.